In verband met de maatregelen rondom het coronavirus houden wij u op de hoogte van onze werkwijze: Wij willen onze werkzaamheden zo goed mogelijk door laten gaan, rekening houdend met de adviezen van het RIVM en de gezondheid van klanten en medewerkers. Leveringen gaan uiteraard gewoon door en de showroom blijft open. Lasopleidingen en -workshops gaan t/m 28 april niet door. Overige werkzaamheden op locatie worden in overleg met de klant uitgevoerd.

Lees hier meer over onze maatregelen »
NB: Het productoverzicht op de website is nog niet volledig. Wij werken er hard aan om dit overzicht aan te vullen. Zoekt u een product dat niet op de site staat? Neemt u dan contact op.

Maak kennis met Marco Kerklaan

Maak kennis met Marco Kerklaan

Technisch commercieel medewerker bij Hatek

Marco Kerklaan is al 24 jaar werkzaam bij Hatek. Op zijn achttiende kwam Marco binnen als leerlingmonteur voor een week stage – en hij is nooit meer weggegaan. Marco ging van de functie van monteur naar servicemonteur, daarna rolde hij de verkoopfunctie in en vervolgens leidde dit naar zijn huidige functie als technisch commercieel medewerker. Hier doet hij onder andere een deel binnendienst- en een deel buitendienstverkoop. 

‘De interactie met alle mensen, dat maakt het voor mij zo leuk’

We vroegen Marco wat hij het leukst vindt binnen zijn functie, waarop hij antwoordde: ‘Ik ben bij bijna alle facetten van het bedrijf wel een beetje betrokken. Ik hoef gelukkig niet elke dag hetzelfde te doen. Ik heb de vrijheid om collega’s én klanten te mogen helpen. De interactie met alle mensen, dat maakt het voor mij zo leuk.’

Marco vertelt dat de service en klanttevredenheid bij Hatek vooropstaan. ‘Dat doe je niet alleen, dat doe je gelukkig met z’n allen,’ licht Marco toe. 
‘Bij Hatek zijn we flexibel en klantgericht. We doen alles in teamverband. Met de collega’s en met de klanten. We denken altijd met de klant mee. Op die manier houd je het leuk!’

‘Uit een simpel telefoontje werd een nieuwe klant geboren’

Op een dag krijgt Marco een telefoontje met de vraag of hij de prijs van een specifiek product weet. Die wist hij niet meteen, omdat producten samengesteld moeten worden en dus niet altijd dezelfde prijs hebben. De klant leek bijna op te willen hangen en Marco weet het gesprek nog net op tijd om te draaien.
Op het punt dat de klant zegt: ‘Laat maar, als ik geen productprijs krijg, ga ik wel op zoek naar wat anders,’ weet Marco het gesprek te keren en zorgt hij ervoor dat hij de klant wél van dienst kan zijn. ‘Ik gaf de prijs van de machine waar de klant om vroeg en zei dat ik niet wist wat er dan nog bij zou komen. De klant accepteerde dit antwoord wel. Een halfjaar later hebben we aan die klant lasmechanisatie en lasmachines mogen leveren en nu zijn we zelfs bezig met scholing. Het contact verloopt nu leuk en soepel. Uit een simpel telefoontje werd een nieuwe klant geboren met een heel verhaal eromheen, dat ik met de klant en mijn collega’s samen mag invullen. Dat zijn wel de leuke dingen!’

‘Ik houd wel van een beetje reuring in de tent’

‘Ik werk hier nog steeds met plezier en dat wil ik graag zo houden. Ik zou niet weten waarom ik hier ooit weg zou willen. Ik roep dat op de zaak ook weleens. Ik houd wel van een beetje reuring in de tent en een beetje verandering. En dat is er genoeg; dat is wat het leuk maakt.’

Marco zit bij Hatek duidelijk op zijn plek. Van stagiair tot onmisbare spil van het bedrijf.