Compleet in lastechniek
Hatek Lastechniek BV - 50 jaar
Nieuw: Promotech Rail Tug + Flexibel Railsysteem

Nieuw: Promotech Rail Tug + Flexibel Railsysteem

Met de Rail Tug wil Promotech mechanisatie van lassen en snijden meer kostenaantrekkelijk maken.

Promotech introduceert haar nieuwe kostenbesparende lasmechanisatie-oplossing “Rail Tug”. Deze lastractor beweegt zichzelf voort op een rails, terwijl hij uw werkstuk perfect last of snijdt. Ook is er een nieuw flexibel railsysteem op de markt gebracht, waardoor de Rail Tug nu nog breder inzetbaar is voor het rondlassen van werkstukken met een kleine diameter. U leest hier alles over de nieuwe machine en het railsysteem.

Eind 2018 introduceerde Promotech op Euroblech in Duitsland haar nieuwe economische oplossing op het gebied van lasmechanisatie, de Rail Tug. Deze krachtige machine kan langs, op of rond uw werkstuk worden geplaatst, waarna hij zichzelf voortbeweegt over een railsysteem. Het merk had eerder al een uitgebreidere variant van het systeem op de markt gebracht onder de naam “Rail Bull 2”. Met de Rail Tug wil Promotech mechanisatie van lassen en snijden meer kostenaantrekkelijk maken.

Werk efficiënter met Promotech Rail Tug

De nieuwe Rail Tug is een economisch voordelige las- en snij-tractor, waarmee uw productieproces profiteert van alle voordelen die mechanisatie te bieden heeft; De machine last of snijdt exact volgens de door u opgegeven configuratie, wat fouten voorkomt en de efficiëntie van uw lasproductie verhoogt. Daarnaast vermindert de machine het gebruik van lastoevoegmateriaal, wat ook een kostenreductie met zich meebrengt.

De machine heeft een voortloopsnelheid van 10 tot 200cm per minuut en komt op de markt met een groot assortiment aan accessoires en opties om het systeem volledig aan uw lasproces aan te passen.


Flexibel inzetbaar door verschillende railsystemen

Het semi-flexibel railsysteem van Promotech is perfect geschikt voor plaatwerk of het rondlassen van tanks. Met deze rail kan de machine namelijk lange rechte lassen maken op een vlakke of gebogen ondergrond met een minimum diameter van 5m. Deze rail is nu ook verkrijgbaar in een “high-flex” uitvoering die een minimum diameter van 1,5m hanteert.

Daarnaast zijn er speciale ring railsystemen door Promotech in het leven geroepen voor het rondlassen van pijpen en buizen. Zo kunnen de ring railsystemen van het merk werkstukken lassen met een diameter variërend van 400mm tot 6m. Op maat gemaakte ring railsystemen kunnen worden ingezet voor een diameter van 6 tot 20m.

Alle railsystemen kunnen aan of op werkstukken worden bevestigd met verschillende voetstukken die magnetisch zijn of die zichzelf vacuüm trekken op het werkstuk. Hierdoor is het systeem inzetbaar voor ferro- en non-ferromagnetische oppervlaktes.


Uitgebreide specificaties of meer informatie?

Voor uitgebreidere specificaties van de machine en het railsysteem, kijkt u in het productblad (.pdf).
Bent u geïnteresseerd in het optimaliseren van uw lasproces met de Rail Tug? Wilt u meer weten of wilt u een demonstratie bijwonen? Neemt u dan gerust contact op.

Deel dit bericht

Gerelateerd nieuws